Je kunt je vanaf nu aanmelden voor het seizoen van 2025! Solliciteer snel of doe de test om erachter te komen of animatiewerk in het buitenland écht iets voor jou is. Solliciteer nu!
De Atlantica beurs: startschot van het nieuwe seizoen!
De Atlantica beurs: startschot van het nieuwe seizoen!
Van 3 tot en met 5 oktober was de eerste toeristische beurs (‘salon’) van Frankrijk: de Atlantica in La Rochelle. Elk jaar heeft Team4Animation hier een stand samen met touroperator Vacanceselect. Deze keer waren Jeroen en Marie-Cécile aanwezig om de leukste nieuwe campings te vinden voor seizoen 2018!
De Atlantica?
Wat houdt die Atlantica nu eigenlijk in? De Atlantica is een beurs speciaal voor professionals in de toeristische sector. Iedereen die werkzaam is in het toerisme kan gratis naar de beurs als bezoeker. Bedrijven hebben er baat bij om als exposant aanwezig te zijn en een stand te huren. De beurs vindt inmiddels al twintig jaar plaats in havenstad La Rochelle en trekt dus vooral bezoekers uit West-Frankrijk. Voor campings uit deze regio is dit dé beurs om heen te gaan voor het opdoen van inspiratie voor nieuwe mobilhomes of het vinden van nieuwe leveranciers. Zo ook om alvast de animatie voor volgende zomer te regelen. De Atlantica is voor ons dan ook de moeite waard om af te reizen naar La Rochelle.
Op weg naar La Rochelle
De auto volgepakt met nieuwe brochures, banners, Lenny merchandise, een Nespresso-apparaat inclusief cupjes en natuurlijk heel veel stroopwafeltjes, reden wij maandagochtend vroeg naar Frankrijk. Na een lange reis kwamen we ’s avonds aan bij het hotel en de volgende dag was het vroeg uit de veren: op naar de expohal om de stand op te bouwen! Alles uitgestald, even een fotootje voor Facebook en een uitnodiging naar de campings uit de regio… Laat dat startschot maar komen!
Wij waren beiden nog niet eerder op deze beurs geweest en zeker voor mij was de wereld van zwembadbouwers en luchtkasteelontwerpers onbekend. Er was voor alles wat je kan bedenken wat een camping nodig heeft wel een aantal bedrijven en tig oplossingen aanwezig. Voor de animatie waren wij ook niet het enige aanwezige bedrijf, maar wel het enige bedrijf uit Nederland en het enige dat Nederlandssprekende (meertalige) animateurs aanbiedt! Een recept dat voor veel campings interessant is én vaak noodzakelijk om hun Nederlandse klanten te bedienen.
Nederlandse animatie, stroopwafels en Lenny
Dat was voor veel campings een reden om even bij onze stand te stoppen, hoewel de vrolijke Lenny producten en de stroopwafels misschien ook hun werk deden. Oktober is nog wel vroeg in het jaar en je kon merken dat campings nog wat afwachtend zijn. Desondanks zijn er alvast aardig wat lijntjes uitgegooid, brochures uitgedeeld en offertes opgesteld. Na drie dagen beurs hebben we contacten gelegd met (potentiële) nieuwe campings, handjes geschud met bekende klanten en de eerste campings binnen die volgend jaar (opnieuw) een Nederlandse animateur of animatrice van Team4Animation willen!
Start van het seizoen
De Atlantica 2017 heeft voor ons de aanzet gegeven voor de verkoop van onze animatieservice in Frankrijk. Daarbij hebben we natuurlijk ook even van de gelegenheid gebruik gemaakt om het mooie La Rochelle bij avond te ontdekken en verse oesters naar binnen te slurpen…
Al met al een mooie eerste voorbereiding op de zomer van 2018. Maar nu eerst op naar de volgende salon touristique in november, de SETT in Montpellier!
Ik wil herinneringen voor het leven gaan maken!
Weet je nog niet of je jezelf deze zomer op een camping ziet als entertainer? Twijfel je nog of dit bij je past? Doe de test om er achter te komen of je deze zomer nog staat te stralen op een vakantiepark!
Doe de match test!